Köp- och leveransvillkor

Produktinformation

Moms ingår i priset med f.n. 25%. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljningar av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna dina frågor beträffande färger/storlekar om du känner dig osäker.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betalningstid - alltid 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar

  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad

  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

 

 

 

 

 

Information om ångerrätt

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som varubrev/brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

39 kronor inom Sverige

Skickar med Posten.

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid pengarna tillbaka, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Skicka mail och vi tar detaljerna där.

Retunera varan/varorna  iget embalage till Morslilla. 

Ångerrätt

Om du retunerar varan /varorna inom 7 dagar, från mottagandet står Morslilla för returkostnader. Efter 7 dagar står du som kund

står för returportot. Kostnad beronde på hur skrymmande är och vilken vikt. Ångerätt gäller i 14 dagar från och med kunden tagit imot varan/varorna.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Nyhetsbrev

Vid order så läggs din mailadress automatiskt in för att få nyhetsbrev. Vill du avanmäla det så klicka här eller maila info@morslilla.se ange då den mail du vill avanmäla nyhetsbrevet från.

Drift & produktion:  Wikinggruppen